Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Sunday, February 5, 2017

PROGRAM LARIAN PERMAI 2017


                 SMA Al Hasanah telah mengadakan Larian Permai pada 20 Januari 2017 (Jumaat). Program larian permai ini dimulakan dengan bacaan yassin dan doa selamat oleh pelajar. Selesai bacaan Yaasin setiausaha sukan iaitu Cikgu Khairun telah membeir taklimat tentang peraturan larian yang akan dilaksanakan. Seterusnya program diteruskan dengan sesi memanaskan badan di pimpin oleh Ustaz Abu Pzize Bin Hassim. Semua pelajar dibahagikan mengikut rumah sukan bagi menggalakkan persaingan dikalangan mereka. Pelajar juga dibahagikan mengikut kategori Lelaki A dan Lelaki B, Perempuan A dan Perempuan B.
             




                 Program larian ini terbahagi kepada dua laluan iaitu laluan A bagi pelajar lelaki dan laluan B bagi pelajar perempuan. Setiap checkpoint akan dijaga oleh 2 orang guru yang membantu untuk mengagihkan gelang getah sebagai syarat mereka telah melalui setiap checkpoint.

 

            Program Larian permai ini telah dimenangi oleh pasukan Rumah Kuning dengan mata 181, naib johan oleh Rumah Hijau dengan  151 mata , diikuti oleh Rumah Merah sebanyak 123 mata dan Rumah Biru dengan 93 mata. Tahniah kepada semua pemenang.




Tahniah dan terima kasih juga untuk semua guru dan staff sekolah yang bersama-sama menyumbang tenaga samaada secara langsung atau tidak langsung dalam memastikan program ini berjalan lancar.