Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Sunday, February 5, 2017

Perasmian Program SUMUR dan Mentor Mentee Bagi Tahun 2017


          Pada 23 hb Januari 2017 (Isnin) Unit SUMUR dan UBK telah mengadakan perasmian bagi Program Usrah SUMUR dan Mentor Mentee yang mana melibatkan semua guru dan pelajar.
         Bagi Program SUMUR pelajar lelaki telah dibahagikan kepada 12 kumpulan diketuai oleh seorang naqib beserta seorang murabbi. Manakala pelajar perempuan pula telah dibahagikan kepada 14 kumpulan di ketua oleh seorang naqibah dan seorang murabbiah. Program SUMUR ini terbahagi kepada 4 modul iaitu Modul Berbudi Bahasa, Modul Mutadayyin, Modul Jati Diri dan Modul Penampilan Diri. Kesemua modul ini perlu dilaksanakan disamping program-program lain yang akan diadakan bagi memantapkan sahsiah diri murid di SMA Al Hasanah.






           Program Mentor mentee juga telah dibahagikan kepada kumpulan dimana setiap kumpulan mentee akan diketuai oleh seorang Mentor. Pelaksanaan Mentor-mentee akan dilaksanakan secara berselang seli dengan Program SUMUR pada setiap hari Jumaat.




           Program Perasmian ini telah dilaksanakan oleh Tuan Pengetua Ustaz Wan Jamaludin Bin Wan Bidin seterusnya menyampaikan Watikah Pelantikan dan diakhiri dengan sesi bergambar para naqib dan naqibah.
          Semoga perjalanan Program SUMUR dan Mentor Mentee berjalan lancar seperti yang telah dirancangkan untuk sepanjang tahun.