Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Friday, February 24, 2017

KEJOHANAN SUKAN TAHUNAN SMA AL HASANAH

Pada 21-24 Febuari 2017, SMA Al Hasanah telah mengadakan kejohanan sukan tahunan. Antara acara yang dipertandingkan ialah bola jaring, bola tampar dan bola sepak (pada hari selasa), diikuti acara rejam lembing, lontar peluru, lompat jauh dan lempar cakera( pada hari rabu) dan  acara lompat jauh dan balapan pada hari Khamis. 

Antara objektif kejohanan sukan ini adalah:
a)     Mencungkil bakat dan memberikan pelajar peluang menyertai  sukan.
b)    Menyahut seruan Menteri Pendidikan untuk memajukan sukan negara  dari peringkat sekolah lagi.
c)     Mengeratkan persefahaman di kalangan peserta di dalam acara yang diambil.
d)    Mewujudkan persaingan yang sihat di kalangan peserta.
e)     Memupuk semangat yakin diri dan kekentalan jiwa dalam mengharungi  dugaan dan cabaran.

Secara rasionalnya ,dengan mengadakan acara sukan tahunan ini ia juga dapat mengembangkan bakat baru yang ada pada pelajar  dan mengenalpasti potensi dan kelebihan diri pelajar.

Majlis penangguhan acara kejohanan sukan tahunan ini telah dirasmikan oleh YDP PIBG SMA Al Hasanah. Beliau juga turut menyampaikan hadiah kepada pemenang dalam kejohanan ini. Tahniah kepada semua pemenang.












Sekalung tahniah buat PK Kokurikulum Ustaz Mazlan Awang, Setiausaha Sukan Cg Khairun Bin Suhaimi dan Penolong Setiausaha Sukan Ustaz Ahmad Kamal Embong dalam memastikan acara ini terlaksana dengan jayanya. Tahniah  dan terima kasih untuk semua pelajar dan wargakerja kejohanan sukan tahunan pada tahun ini yang telah bekerjasama dan berusaha dalam menjayakan program ini.