Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Friday, February 14, 2014

KHUTBAH JUMAAT PELAJAR PADA 14 FEBRUARI 2014 SEMPENA PROGRAM KHATIB MUDA SMA AL-HASANAH

Sekolah Menengah Agama al-Hasanah, Bandar Tun Razak, Rompin melaksanakan Program Khatib Muda sempena Program Sahsiah Unggul Murid (SUMUR) anjuran Bahagian Pendidikan Islam, Kementerian Pendidikan Malaysia mulai pertengahan Januari yang lalu. Latihan Khutbah berkenaan dilaksanakan di surau sekolah pada setiap malam Rabu selepas solat Maghrib.

Sebagai lanjutan kepada latihan ini, pihak sekolah telah memilih tiga orang pelajar untuk menyampaikan Khutbah Jumaat di tiga buah Masjid pada 14 Februari 2014 iaitu Masjid Keratong 1, 2, dan 3, sebagaimana butiran berikut:

Bil
Nama Pelajar
Ting
Masjid
1
MUHAMMAD FARIS AIZAT BIN MOHD AZALI
5
Keratong 1
2
MOHAMAD SHAFIZUAN BIN MOHAMAD SULAM
5
Keratong 2
3
MUHAMMAD NIZAMUDDIN BIN MAHIR
5
Keratong 3

Penyampaian Khutbah Jumaat berkenaan telah mendapat kebenaran daripada pihak Jabatan Agama Islam Muadzam Shah, Rompin. Pihak sekolah akan memastikan bahawa segala peraturan dan arahan yang terkandung di dalam surat pekeliling berkaitan perkara ini dipatuhi sepenuhnya.

Semoga program ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang dan dapat menyemarakkan budaya sekolah dalam menuju visi dan misinya ke arah melahirkan golongan bakal ulamak menjelang 2016. Amin.

Tahniah kepada tiga pelajar berkenaan dan diharap menjadi inspirasi kepada pelajar yang lain.